Fanta_gbg 0 Postad 14 Juni , 2010 Min generator laddar inte, fick den av misstag att ladda då plus kabeln åkate av ifrån batteriet när motorn var på, kan man mäta upp relät eller byter man det direkt på generatorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 14 Juni , 2010 Man vet att det laddar om man mäter spänningen på batteriet och den ökar när motorn går. Om det inte laddar så är det troligen fel på laddningsregulatorn. Finns inget som heter laddrelä längre. Regulatorn är en liten burk som sitter inne i generatorn. Den går oftast sönder inom några sekunder om man inte har batteriet inkopplat när motorn går. Beroende på vilken generator man har kan man a) enkelt bara byta regulator eller om man har otur byta hela generatorn om regulatorn är helt inbyggd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fanta_gbg 0 Postad 14 Juni , 2010 Hej Jag har mätt batteriet och den får ingen laddning, så något är fel. Det sitter en liten vit kul sak på generatorn, där elen går in om jag minns rätt, trodde det var laddningsregulatorn? Isåfall borde det vara enkelt att byta, annars blir till att byta hela generatorn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser