hjalmarepiraten 0 Postad 30 Maj , 2010 Hej! Någon som har erfarenhet av att åka genom Hjälmare kanal. Funderar inför denna säsong att lägga i båten i Östra Hjälmaren och ta mig genom Hjälmare kanal hela vägen till Stockholm. Vore roligt med tips och erfarenheter från någon som gjort en liknande resa. Vi kommer att färdas i en örnvik 620 cruiser och tar gärna i en natt eller två på hotell eller vandrarhem. Kul om det finns något sevärt och trevliga restauranger. /Hjälmarepiraten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hakalm 0 Postad 31 Maj , 2010 Hej Jag har ingen erfarenhet ännu av hjämare kanal men är själv intresserad av tips och råd kring passagen då vi har vår båt i västraste hjälmaren och jag har en ide om att ta båten till västerås någon gång i sommar om tillfälle ges. Jag har hört att det ska ta ungefär en halv dag att ta sig igenom kanalen och det verkar ju rimligt. Om man lämnar örebro tidigt en dag borde man kunna vara i västerås framåt kvällen utan problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser