Gå till innehåll
lördag 23 augusti 2025
Gäst Mikael

Hjälp!!! Vågar man köpa en Bayliner?????

Rekommendera Poster

Gäst Mikael

Jag funderar på att köpa mig en båt, typ DC. Jag tänker lägga max 130 000kr. Jag har sett att många Bayliners finns inom den prisramen men jag har hört att det inte är någon vidare båt! Stämmer detta eller är det OK att köpa en Bayliner? Finns det något annat märke som är att rekommendera, Four winns tex? Vilka problem finns hos Bayliner och vad bör jag tänka på vid ett eventuellt köp? Tacksam för hjälp, Micke.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kenny

Ja du om du har obegränsat med bensinpengar kan du lungt köpa det är en otroligt skön båt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Patrik

VARNING!!!! En baylayner är som AID,s Man får det billigt och sen blir man aldrig av med det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst walsco

Se upp med OMC Cobra drev. leta efter nyare Bayliners -95 eller senare med Mercruiser motorer med tillhörande drev.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Bosse

Kul det här med alla förståsigpåare som vet så mycket om Bayliner. Visst finns det båtar med problem,men det finns ju även av andra fabrikat. Om man ser till helheten och att Bayliner är en av världens mest sålda båtar blir naturligtvis felfrekvensen mera markant. Har själv en Avanti 3255 som vi använder maximalt under säsongen. Den har gått helt perfekt. Man pratar om hög bränsleförbrukning. Vänd på detta. Man åker ofta kortare sträckor och ligger sedan i hamn för gemensamt gemyt. Har man inte råd att förse båten med bensin för transportsträckor mm. så tycker jag att man skall åka med någon av de yrkestrafikfartyg som kan ta en till olika destinationer. Sluta lyssna till alla som har åsikter om Bayliner. Oftast bygger deras åsikter på hörsägen. Jag kommer att byta till en ny Bayliner då andan faller på. Mycket båt för pengarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MIcke

Du får i så fall vara uppmärksam på ev. vattenläckor genom kapellet. Har viss tendens att rötna! Pga enkel laminat i sittbrunnar etc. Lycka till!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MIcke

Du får i så fall vara uppmärksam på ev. vattenläckor genom kapellet. Har viss tendens att rötna! Pga enkel laminat i sittbrunnar etc. Lycka till!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mattias

Vi är en familj på 3 och har en Bayliner 2655 -91 och är så nöjda! Lite kommentarer: * Dyr i drift (Alla fullplanande båtar i den klassen drar mkt!!Räkna med det eller titta på annan båttyp) * Bästa planlösningen invändigt, mycket platsutrymme för den storleken * Dåligt med stuvytrumme * Smalt skarndäck (kompromiss med stort invändigt) * Billig i inköp * Har dåligt rykte * Känslig för fukt = mögel (pga all raggarpäls invändigt = Amerikanskt) 87-89 modeller har mindre plast i skrovet, omc drev och andra saker man ska se upp med. TACK bayliner för att jag har möjlighet att ha en sån UNDERBAR båt och ändå vara medelinkomsttagare! Å få uppleva såna härliga sommarminnen. Finns inge bättre på sommarn :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Falk

Lyssna inte på alla trasfarare som klankar ner på allt vad bayliner och OMC drev heter, köper du dej en motorbåt i den prisklassen så får du räkna med att det kostar att åka..(fort) Visst, den är tunnare i plasten en vad en ockelbo är och cobra drevet har inte lika många lager som ett mercruiser drev har men köper du en välvårdad båt och fortsätter att vårda den och inte köra på några knotor så håller även en bayliner. Och mej veteligen så sitter inte kappellet fast i båten,det som sitter på orginal från staterna är inget vidare,du ska helst ha ett annat som är gjort i riktigt kappelltyg... Vi har haft fyra förhållandevis problemfria somrar med våran nuvarande bayliner(med cobra drev) mer DC för pengarna får du nog leta efter,en riktigt trevlig båt som har ett oförtjänt rykte. Lycka till....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Lilja

Har själv en Bayliner 2855 -97. Toppenbåt med stora innerutrymmen och bra prestanda. Kan stå ut med besserwissers som klankar ner på märket. Jag har inte roligare i en Nimbus för tredubbla priset! Sköt underhållet och båten håller så länge Du vill behålla den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Conny

är en fantastisk båt har en Bayliner 2855 som man kan vara ute långt ut till havsbandet lysna inte på alla trycktanks ägare att det är skit, bara tanka fullt och njuta av livet Ha en skön båtsommar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Joakim J

Lyssna inte på alla som klankar ner på Bayliner i 99,9% av fallen så har de aldrig själva haft en Bayliner . Jag har haft två på raken och varit mycket nöjd.Försök och få tag i ett välvårdat ex och vårda den ömt så kommer du att få ett problemfritt båtägande. Lycka till ! Joakim J

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Skipper

Sätt i så fall på riktiga lanternor i stället för de leksaker som är originalmonterade.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst johan

vad drar en 2855 i timen i ca 24 kn eller en 2655 i timmen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst aq

Har själv en 2455:a med 5.7L 260Hk och den drar mellan 1,5-2L/distansen i 24 knop. 2855:an borde gå på 2,5-3L.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...