Gå till innehåll
lördag 04 maj 2024
perlez

fråga ang el, eberspächer d2 och 801 digital modulator

Rekommendera Poster

Hej!

Håller nu på och monterar min nya d2 eberspächer och tillhörande modulator 801 serien. Problemet nu är att kabelstammen inte riktigt matchar kablarna från min modulator (alltså temperaturvredet). Grå kabel finns inte med i kabelstammen och det står att brun/vit skall kopplas mot modulatorns bruna (som är -pol till batteriet), problemet är modulatorns kopplingsschema fanns i separat kartong gentemot värmarens. Jag bifogar bilder och är tacksam om någon har någon idé. Fler bilder kan skickas.

Jag undrar också om bränsletillförsel, det går små bubblor från doserpumpen upp till värmaren, ser ni sådana också i era värmare? Hur får man till en bra installation av bränsletillförseln, det verkar inte vara helt enkelt, jag har försökt men är inte säker på att det är tillfyllest baserat på att man ser bubblorna.

Hälsn
Lennart

ps värmaren behövs i detta land...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Löst!

Eberspächer har inte uppdaterat sitt kablage vilket gör att grå saknas än så länge... nu går värmaren men då visar det sig att tanken är full med klägg.... måste nu sanera tanken, det satt igen filtret till värmaren på tre minuter.

/L

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...