jorgan 1 Postad 11 Maj , 2010 Hej! Min båts fribord är lackerad med 2 komp lackfärg. När jag sprejade färg på en skada blev det ganska kraftiga rinningar på några ställen. Undrar om någon har tips på hur jag får bort dessa, så att ytan blir slät och blank. Tacksam för svar! / Jörgen Senast ändrad av jorgan | 11 maj 2010 | 23:32 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 387 Postad 11 Maj , 2010 Slipa med våtslippapper och kloss. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frewi 4 Postad 12 Maj , 2010 Här får du tipps på hur du kan åtgärda rinningar: http://frewi.se/HTML/LackeraSjalv.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 12 Maj , 2010 Tack för den beskrivningen. Jag har två båtar (25 och 28 fot) som nog har behov av att lackas om inom inte allt för avlägsen framtid. Har ett permanent båtskjul och har ärvt både kompressor och färgspruta efter min far. Hans stora intresse var att fixa till gamla bilar och han hade en kompis som var duktig på att sprutlacka. Bägge dessvärre döda. Den båten som ligger närmast till för omlackning hade jag tänkt rulla, men efter din beskrivning är det frågan om, om jag inte överväger att sprutmåla. Båten står redan i båtskulet (sen ett par år) och om jag får tid skall jag fixa till botten under sommaren (dert och göra en epoxybehandling. Det borde väl gå att lägga på epoxygrundfärg med spruta också. Ett lämpligt område att träna sprutteknik på? Där syns det ju inte lika mycket om man misslyckas något. Jag hatar egentligen att måla (det är så kladdigt), men slipa är jag duktig på (allra tevligast är nog att slipa i glasfiberlamninat ). Jag brukar aldrig ge mig förrän resultatet är så som jag tänkt. tommy Senast ändrad av toaen | 12 maj 2010 | 07:35 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jorgan 1 Postad 13 Maj , 2010 Tack för hjälpen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser