Emery 0 Postad 10 Maj , 2010 Hej Skall köpa min första DC och det finns ju lite att välja på. Funderar lite på en Larsen 215 Delta.Ägaren visste inte så mkt om skrovets v-form bränsleförbrukning osv. Motorn är en VP 240hk bensin. Ett annat alternativ är en Monterey 23 DC. med cheva 330. Ytterliggare en Baretta Phaser VP 230 hk. Kommer att sova över lite då och då samt vill gärna kunna fixa lite käk ombord. Ngn som har lite info tips ang bränsleförbrukning hur de går i sjön, (lite kraftigare sjö) eller andra synpunkter. Skall ha den på västkusten. Hälsningar Mikael Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TommyN 0 Postad 11 Maj , 2010 De båtar med 7.4L motorn i som jag har åkt har dragit mer bensin än 5.7L motorerna (i liknande båtar). Jag vet inte så mycket om de modeller du nämner, men hade Montereyen haft en 5.7a hade jag varit mest intresserad av den. Barettan tilltalar mig inte estetiskt och äldre Larson vet jag inte hur det är med kvaliten. Om du ska ha den på västkusten kanske det kan vara värt att kolla på båtar typ Wellcraft Nova, de går bra i sjön och du kan övernatta helt ok i den. Kanske ännu hellre en Formula. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser