dykaren 0 Postad 2 Maj , 2010 Hej , är en nybliven ägare till en Uttern 7000. Den fråga jag har är , det är teak-inredning i den (tror jag) som är mycket torr och med små svarta prickar ( mögel ? ) , ska jag använda teak olja eller finns det något som är bättre och billigare , kommer ju att gå åt en hel del olja ? Eller tjänar jag på att använda teakolja i längden ? Hälsningar Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
535GT 36 Postad 2 Maj , 2010 Det finns ju inga genvägar, om du vill ha ett bra bestående resultat. Först teakrengöring och sen teakolja. Vill du gå längre, så slipar du allt också och sen oljar igen, typ 7 ggr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dykaren 0 Postad 2 Maj , 2010 Ok , tack för ditt svar. Tittade runt lite på olika rengöringsprodukter , finns en uppsjö , vad är bäst att använda ? Är det någon som vet vad det är för träslag i de två aktre dörrarna och själva väggen , ljust trä , verkar vara lackat , insidan är teakaktig , kan det vara lackad teak , ljusnar den med lack på ? Hälsningar Peter Senast ändrad av dykaren | 02 maj 2010 | 16:13 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser