Gå till innehåll
tisdag 14 maj 2024
Amiga

Ny klubb Albin 82 mS

Rekommendera Poster

Inga fler Albin 82 vänner som är intresserade?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns åtminstone 3 st som tycker om Albin 82or, det finns säkert flera var är ni?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Jag har gått med i 82ms klubben men vet ej hur det fungerar. Nu har jag svarat på ett inlägg och undrar om det kommer alla till del så man kan ställa frågor och ev. svara på andras inlägg? Vore kul att höra från ngn som vet lite mer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En klubb för Albin 82 MS vänner.

Hej

Jag äger en Albin 82 ms -79

Jag har behov av att åtgärda aluminiumprofilerna styrplats eftersom kapellfästen trillar av orsaken är att aluminiumet korriderat där skruvarna satt nu är hålen lite väl stora för att dra dit nya infettade skruvar jag överväger att ersätta med nya aluprofiler.

Någon som ver om det fortfarande går att få tag i orginal profiler eller dito som skulle kunna gå att passa in mot dom gamla ? / Mvh Morgan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Skaffade en 82 MS förra sommaren, och är mycket nöjd, även om motormekandet tog mer tid i våras än jag hoppats.

 

/Petter

 

 

En klubb för Albin 82 MS vänner.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har massa funderingar som kanske ni 82-veteraner kan svara på.

 

- Rullbommen. Har en trasig vev. Dvs själva handtaget och låsanordningen saknas. Den sitter med en spännrem. Det funkar väl OK normalt, men blir väldigt knepigt och kanske lite farligt när man ska reva i lite hårdare vind.

 

Vet nån var man kan få tag i en  ny (eller gammal) vev? Eller har nån bytt ut bom och segel till nåt som man revar mer "normalt".

 

 

- Hur kryssar man i lite hårdare vind? Tycker bara att det stampar. Går jag för högt i vind? Hur högt ska man gå? Borde jag reva storen mer för att slippa lovgirighet? Kryssar man bättre med självslående fock än "vanlig" skotpunkterna kommer mer centralt.

 

- När har jag nytta av nerhalaren? Den sitter oftast inte på.

 

- Har nån skaffat gennaker? Erfarenheter?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...