Gå till innehåll
fredag 26 april 2024
JesperPrytz

Aquador 26 HT - vad låg prisnivån 2005 för en ny båt med VP diesel??

Rekommendera Poster

Intressant med priser pa Aquador. Vore intresserad av att veta vad Aquador 26 HT kan ha kostat 2005?



Senast ändrad av JesperPrytz | 04 april 2010 | 16:27

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man jämför med bilar, så är nog skillnaden beroende på val av motor och utrustning minst lika stor i procent, men ännu större i tusenlappar.

VP diesel --- 2005 tillverkades fortfarande KAD300 som nog var minst 100 tkr billigare än nya D6.

Utrustning --- det paket Exclusive som FlipperMarin har haft de senaste åren innehåller tillval som tillsammans kostar cirka 200 tkr enligt prislistan. Få båtar säljs nog utan detta paket, men det är väl möjligt att någon väljer en strippad båt.

Årsmodell 2005 --- krångligare än jag trodde när jag köpte min 26 HT. Min har ett skrovnummer som säger 2003, men när jag kollade motornumret hos Volvopenta så är den inte tillverkad förrän i juni 2003, så båten var knappast i sjön den sommaren. Startbatteriet var märkt jan 2004 såg jag när jag bytte, så båten beställdes (val av utrustning) gissningsvis under hösten 2003 eller såldes av FlipperMarin under våren 2004. Vore det en bil skulle den säkert ha kallats för 2004.

Bäst svar vore kanske om du kan hitta en gammal prislista från 2005 hos FlipperMarin i Täby. Åk dit och fråga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...