ehschos 0 Postad 26 Mars , 2010 Hej, jag har en Uttern 690 från 70-talet. Tyvärr har jag en del problem med att jag får in vatten i båten. Dels samlar sig det vatten i kölsvinet men även i några av stuvfacken och då speciellt i akterhytten. Även durken i akternhyten blir blöt. Det konstiga är att det blivit en hel del vatten även nu när jag har haft den på land över vintern med presenning. Några tips var vattnet kan komma in? Kan det vara i fönstertätningen och att det läcker bakom klädseln på skottet? Eller är det flyttankarna som läcker? Någon som har erfarenhet av detta? Tacksam för alla tips och ideér /Christian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 26 Mars , 2010 Som vanligt är frågan, är det sötvattensbåt? Ligger båten i havet kan det löna sig att smaka lite försiktigt och spotta och skölja munnen efteråt om man tycker det är äckligt. Det är väl så ibland att vatten tränger in från sjön och lägger sig i skrovet. Sen kan det sippra ut under vinteruppehållet. Ligger det en tät pressenning över båten så kan det ju vara så i ditt fall. Glasfiberarmerad plast är inte riktigt tät. Där gelcoaten har lossat eller i osynliga sprickor kan vatten tränga i n/ut under lång tid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser