olletj 0 Postad 24 Mars , 2010 Hej, Jag har köpt en fin segeleka av mahogny. knappt 5 meter lång. Vårrustningen har påbörjats och det börjar klia efter sjösättning. Ser fram mot en sommar med sovsäck, bomtält och trangia-kök. Nu verkar det dock vara helt omöjligt att få tag på båtplats. 6 år eller mer är ju kötiden kötiden. Hittas ingen plats så bli det en bitter båtsommar. Är det någon som gått någon annan väg än genom grefab(kommunens marinor) eller har någon andra tips på andra sätt att få tag på båtplats så är det mycket välkommet! Hälsningar/Olle Tjernström Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eirisch 1 Postad 24 Mars , 2010 Ha lite is i magen. Jag har turen att kunna låna plats av en vän till mitten av maj. Tills dess brukar ganska många ha insett att de inte får i båten i år, och hyr gärna ut i andra hand! Har gått bra i 3 säsonger hittils. Om du kan vänta till Juni lär du bli helt nerringt om du sätter in annons i GP eller blocket, det har hänt mig. Då får man ett vitt kontrakt till bra pris. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 24 Mars , 2010 Håller med föregående talare, det brukar alltid lätta i mitten från Maj och framåt, kanske lite fler båtar som inte kommer i sjön i år med atnke på den stränga vintern som kanske har sprängt ett och annat vattensystem och motor. Annonserade själv på Blocket för ett antal år sedan, fick ganska många svar som var seriösa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser