Gå till innehåll
onsdag 11 februari 2026
Robbin123

Örnvik/Quicksilver 640 Cruiser 2010

Rekommendera Poster

Örnvik/Quicksilver 640 Cruiser -2010!

Visst räcker väl 135 hk Mercruiser TKS inombordsmotorn eller måste det vara 4.3 MPI med 220 hk?

Förväntad bränsleförbrukning med dom olika motorerna?

Mycket båt för pengarna???

Enkel design men inget skräp eller?

Vill absolut inte åka snabbt utan snarare puttra fram i 4-5 knop samt marcha runt 17-20 knop med max 2-3 personer ombord...

Snälla ge mig tips omgående!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Under vikt läste jag 1557(3). Vad betyder 3:an?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

3: i informationen om båten betyder att den väger ca 1500 kg med tyngsta motorn!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok. Vet inget alls om båten men jag hade nog ändå funderat på den större motorn. Trivs själv bäst i farter runt 20 knop men vill snabbt komma upp i plan och vill inte plåga motorn på höga varv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

läste om att det skulle vara allvarliga brister med quicksilvers 640 när det gäller bränsletillförslen och jag undrar bara om någon vet om dessa problem fortfarande kvarstår eller om dom har lyckats att rätta till dessa problem? här nedanför ligger artiklen där detta stod:

Det senaste ärendet gällde båtar från Örnvik och Quicksilver. Man varnar för att de båtar som utrustats med en Bonar bränsletank kan ha brister i bränsleledningarnas anslutning till tanken. Risknivån anses som hög. Vid bränsleläckage kan det förorsaka risk för explosion vid brand.

Länken ligger här: www.praktisktbatagande.se/nyhe...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...