JoakimSWE 0 Postad 14 Mars , 2010 Hejsan! Jag är lite sugen på att köpa en Aquasmart 3,1A av Erlandssons som de har på mässan för 9000 kr. Aluminiumdurk och uppblåsbart köl, vilket såklart går att packa i väska. Jag har tidigare varit helt inställd att köpa en mindre RIB, typ Plastimo 310. Dock går ju inte den att packa ihop på samma sätt, vilket jag gärna skulle vilja kunna göra. Är det någon som har några ideér på hur och om man skulle kunna sätta dit ett litet jockeysäte på en Aquasmart 3,1A genom aluminiumdurken och om denna blir tillräckligt hållbar? Någon som gjort något liknande själv på någon annan båtmodell? Ska vara avtagbar så man fortfarande kan packa ihop hela båten. // Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bat_petter 0 Postad 9 April , 2010 hej jocke(ysäte) din ide med att montera på ett jockeysäte på en aluminium durk tror jag borde funka. men det finns ju styrplupeter som är avseda för aluminium durkar. kolla kinamarin(jaja nu kommer det jätte många och säger att det är dålig kvalite)men det ska nog funka med en sån här som man bara skruvar i(bultar lr muter) http://www.kinamarin.se/rib/accessories.php MVH petter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser