640-94 0 Postad 14 Mars , 2010 Vad är det minst vattendjup som en Flipper 640 med SX drev kan smyga in på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 14 Mars , 2010 Med drevet upphissat skulle jag gissa på 40 cm med drevet nere torde det ligga på 80 cm. Men sen så hänger det hur mycket last du har i båten........ /jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 15 Mars , 2010 En kontrollfråga; hur vet vattendjupet där du tänker smyga in? Sjökort? Inga vettiga uppgifter under 1 meter vilket det rör sig om i ditt fall. Dessutom ändrar sig vattenståndet ett par decimeter upp till en halv meter under sommaren. Så där du kom in förra veckan kan du ta i botten denna veckan. Ta en titt på hur djupt drevet går under vattenlinjen när båten står på land så du får en bild att komma ihåg i sommar. Min Saltö går in på 70-80 cm med drevet nerfällt. Uppfällt max ca 40 cm men då får du inte ha motorn igång. Själv rekommenderar jag den klassiska stilen för tilläggning i naturhamn första gången; smyg sakta och försiktigt in mot land med utkik ner i vattnet i fören. Senast ändrad av Anders_St | 15 mars 2010 | 09:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser