marterius 0 Postad 11 Mars , 2010 Jag satt ikväll och tittade på pappas gamla namnbrädor, han brände in bokstäverna med lödkolv i ek. Jag är för egen del riktigt svag för att sätta en namnbräda i trä på båten. Det finns en känsla av ship shape and Bristol fashion över båtar med namnbräda som aldrig kan kompenseras av självhäftande bokstäver, men så är jag väl lite av en romantiker. Har ni namnbrädor av trä på era båtar? Hur är de i så fall gjorda? Metallbokstäver, frästa bokstäver eller inbrända bokstäver? Hälsningar, Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 11 Mars , 2010 Frästa och målade bokstäver. Ett litet helvete nu när vi ska ändra hemmahamnsbrädan Sitter namnbräda och hemmahamnsbräda på akterspegeln som är gjorda på samma sätt som den i fören. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Markos 0 Postad 12 Mars , 2010 Hej På min gamla träbåt så gjorde jag en namnskykt i trä. La upp lite bilder hur jag gjorde då på länken http://www.aldaweb.net/renovering/namnskylt.htm //Marko K Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 12 Mars , 2010 Jag kör med frästa träbrädor, 10 lager fernissa...snyggt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marterius 0 Postad 12 Mars , 2010 Fint, tack för bilderna! Inte minst Markos bildserie var inspirerande. Det är kanske läge att börja fundera på en handöverfräs. Jag noterade också att du helt enkelt fixerade arbetsstycket på en pall och inte använde fräsbord. Jag trodde annars att den sortens fräsning krävde ett fräsbord men nu får jag absolut lust att prova! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser