Gå till innehåll
onsdag 31 december 2025
Rolandhs

e kort Basic

Rekommendera Poster

Efter mässbesök så undrar jag om någon har provat och har synpunkter på Raymarin´ s medföjande kort över europa Navionic´ s Basic med lite avskalad information om hamnar etc. kontra full version (som blir mycket dyrare). Hur stor skillnad kan det egentligen vara?

// Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blev imponerad av Raymarins bakgrundskort nu på mässan. Vet inte om de har tidvatteninformation vilket kan vara bra att ha om man seglar i nordsjön tex fö verkar det vara minst lika mycket information som på papperskort vilket vi ju klarat av att navigera med i århundraden.

Skillnade mellan Basic och Gold verkar inte vara så stor. Till Platinum är den större men jag hävdar att sattelitbildsoverlay och  flygfoton över hamnar är mer lull-lull än nödvändigt. Pilots är också bra att ha men jag läser nog hellre pilots i lugn och ro under planeringen av en segling än vid plottern.

Skulle jag inte vilja ha en bredbandsradar skulle det bli en Raymarine för då är man säker på att ha navigeringsbara sjökort över hela världen - om man skulle råka segla dit Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...