Minego 13 Postad 30 November , 2009 Hej alla tekniksnillen!!! Inköpt en Nokiatel med väg o gatunavigering- Nu vill jag kunna lägga in mitt sjökort över Runn o Fugawi i telefonen.....sjökorten är gjorda för Fugawi alt Sea Clear(BSB format antar jag). Går det överhuvudtaget? Om det går....hur gör jag? Plottern Garmin 172 c ligger i garderoben pga av Garmin o vårt båtförbund inte kommer överens om pris för kartorna............?????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 30 November , 2009 Tycker du inte skärmen är för liten? Vilken Nokia modell? Vattensäker ? Ljusstark skärm? Går den inte ner i viloläge? Senast ändrad av ulfa | 30 november 2009 | 20:31 Senast ändrad av ulfa | 30 november 2009 | 20:33 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 30 November , 2009 Ingen aning, men rent spontant känns det som att du ju behöver en version a Fugawi (eller annat nav.prg) som är avsett för mobiltelefoninstallation. Att Nokian har en appliation för gatunavigering är ju inget som har något som helst relevans när det gäller sjökort och navigering på sjön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 30 November , 2009 Vet bara en telefon som man kan lägga in sjökort i och det är Iphone som man förövrigt kan göra allt med har jag märkt. /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasker 76 Postad 30 November , 2009 Har använt sjökort i windowsmobiler i många år. Fugawi(pathaway), Oziexplorer och Memorymap funkar utmärkt kräver dock att man är teknik och datnörd för att det ska funka perfekt. Har är ett alternativ som bör funka i vissa nokia telefoner http://www.88degreesnorth.com/index.php?option=com_articles&act=&task=&key=88SeaEdition Senast ändrad av Lasker | 30 november 2009 | 23:05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 1 December , 2009 Lasker Fugawi borde alltså kunna använda mitt kort eftersom det funkar med vanliga Fugawi.Har du möjlighet maila mig litet hur man går tillväga?. Går det att använda min plotter som en repeater från min bärbara dator?? Senast ändrad av Minego | 01 december 2009 | 20:05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser