pgh73 2 Postad 2 November , 2009 Hej, har nyligen köpt en flipper 575 och skruvat på tillbehören. Verkar ha lite problem med mitt ekolod. Den tappar kontakt med botten, djupet blinkar till lite och strular, fladdrar mellan olika värden. Inga problem i låg fart <3 knop men när det går fortare uppstår problemet. Kan det bero på Flipperbåtens bottenkonstruktion med tröskel sas? Är det någon som har upplevt något liknande och vad har ni i så fall gjort åt detta? /Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 2 November , 2009 På våran Flipper sitter givaren framför tröskeln och den fungerar upp till 15-17 knop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 2 November , 2009 Var sitter givaren exakt? I steget, framför eller bakom? Jag har en 620c och där sitter givaren efter steget, bara någon dm från akterspegeln. Funkar riktigt bra och tappar bara kontakt vid rejäla luftfärder på stökiga fjärdar. Att det är en mer eller mindre konstant vattenström där oavsett fart märks eftersom bottenfärgen går åt speciellt i det området. Skulle tyvärr tippa att alla placeringar längre fram än så innebär problem eftersom det luftas där allt som oftast. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 2 November , 2009 Hade för övrigt en 575 innan denna båt. Där satt en loggivare monterad midskepps – vilket var helt värdelöst. Så den rök efter första säsongen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 3 November , 2009 Glömde ju så klart att skriva att ekolodsgivaren sitter skruvad i akterspegeln. Det var kanske inte så bra placering?! Jag vill inte ha en givare som sitter inne i båten utan jag vill ju kunna se vad tempen ligger på. /Pär Senast ändrad av pgh73 | 03 november 2009 | 19:04 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
575fredrik 8 Postad 3 November , 2009 Hej. Grattis till en bra båt. Vilken årsmodell är det vad har du för maskin? Ursäkta att jag frågar men det är alltid kul att veta vad andra har och hur dom löser diverse problem. Är själv en glad 575 ägare. //Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 3 November , 2009 Det är en -89. Har en yamaha 80 hk också den från 89. Har lite problem med varvräknaren. Båten gjorde 29,5 knop enligt gps så det är ju som väntat (2 vuxna 2 barn). Dock visade varvräknaren 4000 varv. Den borde ligga runt 5500, hm, ngn som har tips? /Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser