cctop 0 Postad 20 Augusti , 2009 Hej alla glada. Jag funderar lite på att byta båt under hösten/vinten/våren och har följande krav 1. Två rejäla akterkabiner för mina barn 2. En rejäl förpik för mig och min fru (jag är 1.92) 3. Gott om stuvutrymmen 4. Genua samt Självslående fock 5. Kunna trimma storseglet från rorsmansplats 6. Snabb seglare (LYS >1.17) 7. Bredd >3.1 8. Pris: Runt 1.5 MSEK (Åldersberoende) Vilken båt är detta? Hjälp mig att hitta den. Sommaren är inte slut, det har bara blivit lite mörkare och kallare! /Christer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hhedstrom2369 0 Postad 25 Augusti , 2009 Du får nog gå upp till en 36-fotare First 36.7, X-362, Arcona 370 mfl... Lycka till / H Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 6 Postad 25 Augusti , 2009 En 36-fotare med två akterkabiner kan omöjligt ha vad i alla fall jag kallar för goda stuvutrymmen. I min värld skall goda stuvutrymmen kunna svälja all packning, sjökläder, böcker, skor m.m. för alla som normalt vistas ombord. Samt naturligvis mat, köksutrustning och porslin. Och dessutom allt annat som hör till båten som tampar, fendrar kanke en gummibåt, hopfällbar cykel, sittbrunskuddar/dynor, grill, osv. osv. Och just den sista kategorin blir mest lidande med dubbla akterkabiner då mycket litet blir kvar av stuv från sittbrunnen. Sedan är ju frågan vad Christer anser vara goda stuvutrymmen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 25 Augusti , 2009 Titta på Diva 38:an. (www.fabav.se) 1. Två akterkabiner den ena med dubbelkoj den andra med våningskoj 2. Förpik, med fullängds kojer 3. Har en stor akterstuv, garderober i alla kabinerna. Hyfsat gott om stuvutrymme för en vanlig semester segling. 4. Är standardutrustad med självslående fock. Går att sätt dit ett förstag till för en Genua 5. Sittbrunnen är delad i två delar, en för gastarna och en för rorsman. Alla tampar går till rorsmansplatsen. 6. LYS 1,27. 7. Bredd, 3,54 8. Priset borde ligga där någonstans på en begagnad. Köket är mycket lättarbetat och säkert. Man har stöd från alla håll och kan lätt stå bredvid spisen och laga mat för att undvika att få varma saker över sig. Edit: korrigerat länken. Senast ändrad av LadyAnnila | 26 augusti 2009 | 10:04 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hhedstrom2369 0 Postad 25 Augusti , 2009 Är Dufouren för liten? Kommer ni långsegla? Mvh / H Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser