ALihv 0 Postad 9 Augusti , 2009 Hoppas någon kan hjälpa mig. Har ett Alpha One 1987 som har fungerat perfekt. I samband med bälgbyte i våras fungerar inte växlar. Den person som utförde detta visade sig inte vara kunnig inom området. Här kommer problembeskriving: 1, Fram fungerar utan problem. 2, Back tuggar och man måste slänga i backen samtidigt som varvtalet ökar, inte bra! 3, Direkt efter marchkörning med båten fungerar backen klockrent. Om man dock kör långsamt och ska lägga till uppstår samma problem, backen går inte i. Precis som om olja någonstans sjunker ner och ger inte tillräcklig smörjning. Kan det vara så? 4, Växelvajer till drevet byttes också i våras. Har försökt att justera hit och dit men det blir inte bra, suck... Kan någon duktig på drev tipsa vad som är galet? Finns någon duktig båtmeck i norra Stockholm? /Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
villain 0 Postad 9 Augusti , 2009 Hej anders Det låter som att man behöver justera växel vajern jag kan hjälpa dig beronde vart båten ligger du kan nå mig på 0700597936 (edward) mvh båtmecken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser