i92_lus 0 Postad 28 Juli , 2009 Hej! Jag är sedan i maj lycklig ägare till en Buster Magnum -06. Vi är mycket nöjda med båten efter 25 timmars användning. Jag har ett litet problem. Den bakre förvaringsboxen håller inte helt tätt vid regn, det brukar vara lite vatten på botten efter en skur. Inga stora mängder, men tillräckligt för att man inte skall vilja ha torra saker där någon längre tid. Jag har testat mig fram och kommit fram till att genomföringen för den manuella länspumpen inte höll helt tätt. Jag har tätat mellanrummet mellan metallplattan och plastboxen med silikon. Efter detta blev läckaget betydligt mindre, men mindre mängder vatten kan fortfarande leta sig in i boxen. En möjlighet är att det är genomföringarna för gångjärnen, en annan att det är själva länspumpen, eller så kommer dte in någon annanstans. Är det någon som har haft samma problem som kan hjälpa mig med tips på var jag skall täta? Jag antar att samtliga exemplar borde ha samma konstruktion och kanske också läcka in lite vatten. Hälsningar i92_lus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser