Gå till innehåll
torsdag 23 maj 2024
forum

Sandström Classic ?

Rekommendera Poster

Hej jag är på jakt efter en ny fiske/utflykts båt som inte kostar skjortan. fick syn på Sandströms båtar som jag inte tycker verkar vara så tokiga. men nu har jag försökt att få tag på information om märket då jag aldrig hört talats om det men hittar ingen. vore roligt att få höra vad ni tror om den ? själv så tycker jag den verakar vara en rejäl och bra båt. båten jag hade tänkte mig heter Sandström Classic 495

 

Mvh G

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej har själv funderat på en sandström fast basic 495 .Det lilla jag vet är att det verkar vara en prisvärd båt .Dom har en egen hemsida www.sandstrominnovation.se Där står lite historik.Tror att det är ett märke som kommer till att växa snabbt.Hade det funnits en båt isödra sverige hade jag köpt en för länge sen 31200 plus 3500 för pulpet.Det kan man inte klaga på.Hör av dig om du hör mer fakta mvh uma01

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

http://www.sandstrominnovation.se/historia.htm

De har tillverkat båtar åt Uttern förr men har numera egen produktion av båtar m m.
Att de kan bygga båtar behöver man nog inte tvivla på men frågan är vem som utvecklat de båtar de tillverkar idag. Kanske är nåt gammalt Utternskrov som finns bland modellerna?
M a o hur bra är de på att designa skrov med bra sjöegenskaper?
Tror inte de varit med i nåt test i svensk båtpress med nåt av sina modeller så hur deras båtar står sig i konkurrensen mot andra likvärdiga båtar är svårt att veta.

/Bo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Ok då vet jag lite mer kommer nog att bli en classic men det hade varit roligt att veta hur den går i sjön ? Innan köp men det ser inte utt som att så många har just sandström här. har även försökt att hitta tester men har inte hittat någon. Men det känns som att Classic 4,95 går stadigare i sjön än basic då den är väger en anning mera. hoppas att någon kan svara på någon fråga.

 

Mvh G

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Styrpulpeten är identiskt med den på Uttern A51/A56 liksom många av detaljerna. Även skrovet är otroligt likt A51/56 modellerna från Uttern, så chansen är att ursprunget är ett Utternskrov, vilket i sig inte är en nackdel då det är beprövat.

Har själv en A51 sedan några år som jag uteslutande använder för fiske, och vad man kan säga om gången i sjön är att den slår en hel del i vågor om man inte har last i fören. Efter montering av elmotor i fören 20kg batteri i förtoften blev båten betydligt trevligare i krabb sjö. Finns skrovkonstruktioner som går mjukare. Till dess fördel får räknas att det är en sidostabil båt, och att de öppna ytorna är guld värt just för fiske, och anledningen till att jag valde denna båt.

Mats

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen

Det lutar mer och mer åt att det blir en classicer. Om jag köper en så ska jag säga hur den är och går så att ni anndra vet då det inte ser utt att finnas så mycket info om den. men om någon äger någon av sandstörms båtarna så får ni gärna skriva vad ni tycker om dom här.

Ok ska mest ha den som fiske båt och det ser utt att finnas ganska så bra utrymen på den. Måste fråga vad menas med krabbsjö ?

 

Mvh G

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...