Gå till innehåll
lördag 27 juni 2026
pgh73

Suzuki dt 4 hjälp

Rekommendera Poster

Har en sukka dt 4 hk 86 som gört mig gråhårig. Dessutom är jag inte heller duktig på att meka. Jag kan få igång den med hjälp av att spruta startgas på förgasaren och verkligen ödsla en hel burk för att den ska gå. Så fort kan skutar speja så dör den. Var skall jag börja? Det är den stora frågan. Bränslepumpen eller förgasaren?

 

/Pär, snart med en motor hos verkstán

 

Edit: har haft isär bränslepumpen nu och vad jag kan se så verkar den (membran mm) vara ok...

 

Edit 2: fick igång den nu utan gas men får hela tiden parera med gasen eller choken. Har testat att justera de skruvar som finns på förgasaren men det händer inget...



Senast ändrad av pgh73 | 26 juli 2009 | 19:57



Senast ändrad av pgh73 | 26 juli 2009 | 20:39

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...