Micke9000 16 Postad 21 Juli , 2009 Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 22 Juli , 2009 Som vanligt svårt men skulle satsa på teak. sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 22 Juli , 2009 Tack för svaret. Det skulle kunna vara det. Men har teak plywood den här ådringen? Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 22 Juli , 2009 Jodå, teakplywood kan se ut på många olika sätt. Kan vara helt rakt i ådringen eller ha detta utseende. Mahogny kan åxå se ut så här men brukar inte ha kvistarna som jag tycker syns här. Kunde även vara vanlig plywood som betsats, men inte med detta utseende. Teak bordet eller vad det är som syns på bilden borde indikera att det är teak i resten av inredningen. En bild till kanske? sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 22 Juli , 2009 Det ligger något i det, Bordet är i teak. ruffdörrarna är i teak, bakre räcket är i teak, då måste det vara teakplywood. Tack för snabbt svar. Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 23 Juli , 2009 Vill inte uttala mig om träslaget men ytskicktet är knivskuren faner=bästa kvalitet. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 23 Juli , 2009 Hej, Kan ju lägga in en bild över en annan vy. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 23 Juli , 2009 Det ser lackat ut teak brukar inte vara lackad. Skulle tro att det är något slag av mahogny Det ser ut som någon träkunnig har byggt inredningen,ser lite mera arbetat ut för att komma från ett varv. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 23 Juli , 2009 Enda utvägen kanske är att skruva bort en del av inredningen och ta med till något trädkunnigt företag. Så man kan gemföra mellan teak & mahogny. Dock ser det mera ut som teak i mina ögon, men är mycket osäker. Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 23 Juli , 2009 Lägger in ännu en bild. Det ovala bordet är i masiv teak. Likaså relingen i aktern är i masiv teak. I mina ögon skulle skivorna i sittbrunnen kunna vara teak med? Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser