Gå till innehåll
lördag 21 juni 2025
Gäst Blivande Bayliner-ägare?

Bayliner 2755, dåligt köp?

Rekommendera Poster

Gäst Blivande Bayliner-ägare?

Jag funderar på att köpa en Bayliner 2755 -90 med nyrenoverat Cobra-drev. Priset som begärs är 189 tkr. Riskerar jag att göra ett dåligt köp?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Martin

Släpp in en mögelhund i båten. Nja, men det kan vara klokt att titta lite noggrannare efter mögelangrepp då Bayliner har haft en del problem med detta, liksom andra amerikanska båtar (vårt klimat?) Kolla även så att elen är OK. Det kan ha meckats & kopplats en hel del med elektroniken. Vad var det för motor? 4:a eller 8:a, beaktta att 8:orna är mycket törstiga. Begär papper på drevrenoveringen, det är enkelt att säja att det är renoverat men svårt att se. Skulle det visa sig att inte vara det, så kostar det mycket pengar. Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Micke

Om det är en 90,a så är det inte omc cobra. Då sitter det en Mercruiser i. Årsmodellen kan du kolla på sb akter. Där sitter det ett nummer,och dom två sista siffrorna är årsmodellen. Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Micke

Glömde säga det,från och med 1987-1989 sitter det OMC i båtarna. Före var det volvo penta och efter Mercruiser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst magnus

Martin undrar om det sitter 4:a i båten? Han säger att 8:or är törstiga. Bry dig inte om sånt s#¤tsnack.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Orvar O

V8 ÄR törstig. Vad far DU med för bullshit?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Petter

En båt som behöver en V8 kan inte ersätta med en mindre 4: a eller 6:a om man vill bibehålla marchhastigheter över 20 knopsstrecket utan att belasta sin lilla motor betydligt hårdare med en ökad total bränsleförbrukning som följd. En större maskin förbrukar ofta mindre bränsle vid samma hastighet som en mindre maskin. Vid fullt gaspådrag drar en större naturligtvis mer bräsle , men det går betydligt snabbare också. Har själv haft en liten Bayliner 1952 jag byggde in en V8 i.. den drog 60 liter i timmen vid full gas , men den toppade också 55 knop. 30 knop var dock drygt kvarts gaspådrag.. 40 knop drygt halvt pådrag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Glädjemätare

60 knop med ca 1 liter per sjömil i förbrukning ! Knappast !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Peter

Min fullastade (5 personer semesterpackning)Bayliner 2755 -89 drar ca 2 l/distans vid en marschfart av ca 24 knop.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...