Larsstefan68 0 Postad 14 Juli , 2009 Hej, jag har en Bayliner 2651 och jag har fuktproblem på listen inne i båten ovanför soffan, listen går utmed hela sidan och är tygklädd, i original tror jag listen är galonklädd. hursomhelst jag har letat efter sprickor och tätat utanför båten längs utmed hela relingen samt alla knapar och fästen utan positivt resultat (börjar lessna på detta, ser inte bra ut med Sekaflex och silicon överallt) är det någon som har varit med om detta och vet var fukten/vattnet troligtvis kommer in och kan ge tips eller har lust att hjälpa mig mot en ersättning? /Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 14 Juli , 2009 Har du även tätat rutan? Jag har haft samma trubbel på min 2655 och efter omlimning av rutan blev det torrt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Larsstefan68 0 Postad 15 Juli , 2009 Hej, ja jag har tätat fönster, men fukten/vattnet är utspritt över ca 2 meter på listerna, tom när båten är under presening på vinterförvaring så bildas det fukt på listerna, måste komma fukt/vatten ifrån preseningen som rinner ner och tränger igenom någonstans?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser