Gå till innehåll
tisdag 10 juni 2025
Johan_med_Scampi

Garmin .adm filformat ?

Rekommendera Poster

Hej Jag har köpt en Garmin GPSmap620 som vi nu har använt en vecka. Jag har inte haft GPS förut så jag är inte så van men skulle nu vilja kunna se mina rutter i Google earth. Jag sparar alla data i Garmin och då skapas en en userdata.adm fil som jag sen kan tanka över till datorn. Sen har jag hittat ett program GPSBabelGUI-2 som ska kunna kovertera format.   Nu kommer problemet  filformatet .adm finns inte med som alternativ ?

Vet någon varför? Är det ett nytt filformat eller...    / Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns ett program som heter GPS Utility som klarar av att konvertera ADM-formatet till vanliga format som andra program förstår. Det finns en testversion som är gratis och en köpversion som man antagligen hellre vill ha.

http://www.gpsu.co.uk/

Jag skulle gissa att mitt favoritprogram GPSBabel snart kommer att klara ADM också.

Jag har inte lagt så mycket tid på att leta men tycker att det är märkligt att Garmin själva inte har något enkelt program.

mvh

./stefan

... också scampiseglare, irriterad på företagsspecika filformat. Vad är det för fel på gpx?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Stefan

Tack för tipset: Jag har provat beta versionen och det gick bra. Jag hade för många waypoints som skulle konverteras, de har tydligen lagt in en begränsning men i full version ska det gå bra. Ska checka lite mer och och sedan kanske köpa en riktig version.

Kommer dock att snegla på babel' s sida det borde ju komma en uppdatering där ...

Återigen tusen tack, imorgon bär det av ut igen då kan jag samla turer som jag sen kan gotta mig åt i vinter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...