Gå till innehåll
måndag 27 juli 2026
Sahlback

Att: Matt1as

Rekommendera Poster

Hej. Det funkade inte att svara på mailet så jag testar här. Flipper 705HT är en underbar båt men jag har inte fixat ankarspel, bara undersökt lite lätt. Tyvärr är ju ankarboxen bak kass då det blir stående 2 cm vatten i den. Om man ska sätta ett ankarspel på den så måste man nog förstärka en del.

Kanske finns nån annan på maringuiden som har bra tips?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Okej, vi får fundera runt lite, det börjar bli lite väl bökigt att stuva undan ankaret någonstans i sittbrunnen.

Ser även att vi har upplevt samma problem med stolen och gasreglaget, vi har tillfälligt löst det med ett spännband som håller upp stolen. Jag är däremot ganska säker på att stolen på demobåten vi såg på Flipper Marin inte hade det här problemet, utan var monterad lite längre ut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har också sett det med stolen. Den trillade ner och krossade lite plastporslin för mig nyligen. Himla irriterande.

Än så har jag ett ankare där bak i ankarboxen men det är inte kul att det är blött jämt. Jag pratade med han som har ritat båten en gång och han sa att man kan borra ett lägre hål och sätta ett rör på nåt sätt men jag har inte gått vidare med det. Man vill ju veta exakt innan man börjar borra hål i sin båt. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...