PaZe 0 Postad 16 Juni , 2009 Packningen till oljekylningen trycks ut. Det verkar som kylvattnet inte kommer ut ur motorn som det skall. Har testat att ta ur termostat, gjort rent oljekylningen, mne problemet kvarstår. Det fanns gott om småsnäckor både här o där. Vet nån om man kan hitta en ritning över kylvattenvägarna. Som det är just nu, så vet jag inte hur vattnet transporteras inuti motorn, och vart ett ev. stopp skulle kunna sitta. Tacksam för hjälp. Mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 16 Juni , 2009 Någon ritning kan jag tyvärr inte skicka men här har du vattenvägen genom motorn. Sjövattenpump - oljekyl - avgaslimpa - termostathus - topp och motorblock - termostat - ut via svanhalsen. Det finns många sätt att förvissa sig om var stoppet sitter. Ett är att öppna upp mellan avgaslimpa och termostathus och köra lite lätt vattentryck framåt i systemet. Är det fritt så går man bakåt öppnar efter sjövattenpumpen och tar vara på vattnet när detta strömmar ur avgaslimpan osv. lycka till/Nitro Ps. du frågade var ett stopp kan sitta? Ett ställe är där du redan provat. Andra är avgaslimpan (nja) eller ingången till svanhalsen (mer troligt) men hum hum vet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PaZe 0 Postad 17 Juni , 2009 OK, Tack Då får vi se om kvällens övningar kan ge nåt resultat. Kyllimpan ser ju för J-lig ut på utsidan, så hur det ser ut innuti kan man ju tänka! Fast jag hoppas slippa ta bort den, de flesta muttrar/bultar o skrivar är rätt så rostiga och sitter bra : ) // Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser