coke 2 Postad 14 Juni , 2009 Håller på och försöker koppla in min Garmin gps 60 till min pc! Min pc har bara usb utgångar så det jag undrar är om man måste använda sig av en seriell adapter som omvandlar usb till rs232 för att koppla ihop gpsen eller om man på nå vis kan ta en vanlig usb kabel och stoppa in i datorn och klippa den i andra änden och koppla ihop med gpsens kablar? MVH/Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 14 Juni , 2009 Du behöver en USB->RS-232-adapter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coke 2 Postad 14 Juni , 2009 Vet nån varför man måste ha en sådan? Vore så mycket enklare att bara kunna ta en vanlig usb kabel och klippa av och koppla in till gpsen! Kan man koppla in fler saker än en gps och i sådant fall vad och hur? MVHAndreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 15 Juni , 2009 Därför: http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus Du har aldrig funderat på hur det kan komma sig att man kan ansluta exempelvis mus, tangentbord, minnespinne, hårddisk, kamera, nätverk, digitalTV m.m m.m till samma USB-port ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser