jonathon 0 Postad 24 Maj , 2009 Tyvärr behöver jag renovera det elektriska i båten, en Parca 22 -76 (B20/100drev). Just nu ser det ut som ett ormbo under styrpulpeten, massor av skarvar och alla möjliga färger på kablarna, jord kan vara röd o s v. Jag har inte tänkt att byta ut allt, utan bara snygga till, kanske större säkringsdosa, ev. ny strömbrytarpanel.Kanske det finns generella elscheman som passar flera båtar i den klassen. Tacksam för tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mae222 5 Postad 24 Maj , 2009 hej , jag har inget el schema men dock en parca 22 som jag virat om el:en på. och det är / var vällkopplat normalt. under instrument panelen så var det i stort sett 2 krestar , en motor del , och en båt del. dom här 2 var helt åtskilda. med olika plus och jordning. båt delen är jordad. avsäkrad under instrument brädan. motordelen - jordad. avsäkrad på motorn under tändspolen. men det är inte säkert din båt är lika kul som min. /MVH Magnus /MVH Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser