Gå till innehåll
fredag 30 maj 2025
lokarn

trasigt lager på trailern

Rekommendera Poster

Hej, har en Laxå båtvagn som lastar 700 kg. Ena hjulets lager är slut. Kan man byta bara lagret?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Javisst och bäst är att byta alla hjullager på vagnen för har ett gått så går dom andra snart!

Mvh Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Har vattentäta hjullager på min Bålstasläpet REG 1350. Kanske vore nåt med vattentäta lager på din också? Hur som haver byt på bägge sidorna nu när ena gått åt pipan, det andra står annars säkert som amen i kyrkan på tur runt hörnet.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänkte byta mina i sommar. Köpte båten förra året, så jag vet ju inte om dom skär imorgon. Var jäkligt glas att de höll Karlskoga-Uppsala då när jag fraktade hem den. Det är ju lika bra att byta när man inte har båten på Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har hittils haft två skurna hjullager på vår trailer inom loppet av ett år och ger nu upp och ska byta de återstående lagren också. Tools Momentum är välsorterade och kunde hjälpa mig med lager och packboxar trots att det är en USA-trailer (som visade sig ha hjullager från Kina :-)).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, vissa saker från Kina vill man knappt ta i med tång faktiskt. Fick en kinacykel med en luftvärmepump en gång - sicken dynga till cykel. Sålde den för en femhundring snabbt som ögat (efter att ha skruvat ihop byggsatsen) och hoppades tanten som köpte den inte körde ihäl sig...

/Bo 

Senast ändrad av bossee | 23 maj 2009 | 18:48

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...