Mad-Jim 1 Postad 20 Maj , 2009 Någon som har bogpropeller i sin Bayliner 2455 eller 2355? I så fall vilken styrka på den, plats för installation osv.... Har ev funderingar på att sätta in en,men då låta ett varv utföra arbetet. Så...är lite nyfiken om någon har en båt av dessa sorter, med just bogis installerat...och som kan komma med tips och ideér. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coolbeyron 1 Postad 20 Maj , 2009 Varför ska du ha en bogpropeller på en så liten båt där du har drev? Ägna några timmar på att öva tilläggningar istället så sparar du in kostnaden för en bogis (Hade själv en 2455 för 5 år sedan så jag vet hur de uppför sig i lugn fart och blåsigt väder, och fann absolut inget behov av någon bogpropeller) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 20 Maj , 2009 Standardsvaret när någon frågar om en bogpropeller i en liten båt... Du har ingen aning hur hans förhållanden är där han lägger till eller varför han vill ha det Bogpropeller är en fantastisk säkerhetsdetalj som kan rädda dig, din båt eller andras båtar från skador när tilläggningen skiter sig. Och det gör den ibland, även om man är så duktig som du. ;-) Klart att att du ska ha en bogprop om du vill det. Jag har också haft en 2455. Driver som en djävla ballong på vattenytan i sidvind. Jag tror att jag har läst om detta här på Maringuiden förut. Sök och se om du hittar den tråden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strober 1 Postad 20 Maj , 2009 Här är en video jag hittade på youtube för länge sedan. Ett företag som testat att eftermontera en egentillverkad bogpropeller på en Bayliner 2455 eller 2655 . Kanske inte så snyggt, men den verkar göra sitt jobb. Och kan tänkas att denna lösning är X antal gånger billigare än att bygga in en i skrovet... http://www.youtube.com/watch?v=cAmZpd0VYzk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamma 0 Postad 20 Maj , 2009 Jag skulle med vilja ha en bogpropp på min 6,8 meters båt. Inte för att jag behöver det utan för att det verkar reta så j---a många. Alla hjälpmedel är bra, tills motsatsen bevisats! Senast ändrad av Yamma | 20 maj 2009 | 14:33 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser