Mawi 1 Postad 4 Maj , 2009 Hej alla! 2 frågor som någon kanske har svar på. 1 Har en tidig (nr 24) 8:8 från -72. Någon som vet vilken vit gelcoatkulör som använts? 2. Golvet är ju lätt u-format, det innebär att den balkongmatta som ligger där hasar in mot mitten trots ett fastlimmat halkskydd. Någon som har tips, är andra båtmattor styvare? MVH Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FransG 0 Postad 5 Maj , 2009 Hej Martin. Om gelcoatkulör vet jag inget om. Skulle gärna villa veta vilken. Det är nog samma som till min -76. På durken i pentryt i min ligger en teakskiva, så durken blir plan. I salongen finns bara en heltäckande matta med dräneringsknoppar, och den ligger alltid på sin plats. MVH. Frans G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst awiendha Postad 5 Maj , 2009 Kan tyvärr inte heller svara på exakt vilken kulör det kan vara. För ett par veckor sedan, fick vi ena sidan slipad och gelcoatad (efter lätt brandskada), och då fick han testa massa olika kulörer, alltså måla på en liten liten klick i olika nyanser innan han hittade den rätta, det är ju alltid solblekt och slitet, så man får nog testa sig fram, originalfärgen från -72 passar knappast längre!! Och vad gäller mattan så har jag oxå teakdurk precis som FransG, så det problemet har jag ingen erfarenhet av. Trodde faktiskt att det räckte med vanligt halkskydd under... Lycka till //Awi Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser