BengtC 0 Postad 27 April , 2009 Sjövattenfiltret på min VP 130D har rostat sönder. Finns det nåt alternativ till Volvo orginal? Hur viktigt är det att ha ett filter?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bergettoken 1 Postad 27 April , 2009 Det finns ALLTID ett bättre och billigare alternativ än volvo penta! Jag har åkt med vattenfilter i flera år och har aldrig hittat några föroreningar i det. Men iofs har jag mestadels åkt i vättern där vattnet är oförskämt fint, men jag har även åkt i skilsmässodiket och där finns det ju en del skit i vattnet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 27 April , 2009 http://www.hjertmans.se/webshop/artiklar/artiklar.asp?rubnr=584&artname=sjövattenfilter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BengtC 0 Postad 28 April , 2009 298 SEK känns ju lite bättre än drygt 2 tusen! Ett av filtren har en angivelse om 150 L/min. Det måste väl räcka och bli över(?). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 28 April , 2009 tja, din impeller ger väl i som max lite under 30/l/min, (tror det är 27 eller 29 liter, orkar inte titta efter). mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser