Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
vega1108

Hur göra med insidan av kylboxen?

Rekommendera Poster

Vad ska jag göra med insidan av min kommande kylbox? Lådan är gjord av plywood, men det blir väl inte frächt med det på längden... Så skulle den borda målas med nåt, eller? Kan man anväda bara vanlig gelcoat som har blivit över? Släpper den fukt igenom?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tänker bygga en kylbox i vår. Insidan täcks och isoleras nog med detta material eller liknande: http://www.byggplast.se/SectionList.aspx?CatID=5023 Kylboxisolering

1-sidig Polystyren skiva med pålimmad vit , blank laminatskiva. Lämplig för bygge av välisolerad kylbox efter egna mått. Annars kan man ju plasta tunt och lägga några lager gelcoat. Gelcoat bör ju inte släppa igenom fukt om vi tänker på vad våra båtar är täckta med. MVH Jesper

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte isolera den med 50mm uretan eller finnfoam. Finnfoamen drar inte i sig vatten alls och isolerar otroligt bra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Byggde en kylbox i min förra ht-båt. Var till en firma som tillverkar produkter i makrolon. Han hjälpte mig att såga ut bitar i rätt mått som sedan limmades ihop. Blev kanon vitt och fint och ingen lukt. Annars var jag inne på att ta innerskalet från en passande kylväska.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...