PungPlask 0 Postad 30 Mars , 2009 Hejsan, jag ska bygga om min akterspegel på båten, motorn jag har är en Evinrude 35 -81. Rigglängden är 20 - 50,8 cm Grejen är att jag blir lite fundersam över vilken som är kavitationsplattan för när jag mäter så får jag 20 tum till den övre plattan och jag har för mig att plattan precis ovan proppen är kavitationsplattan Bilden visar lite tydligare. Det gröna strecket visar 20 nivån, den röda den jag trodde skulle vara kavitationsplattan! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 30 Mars , 2009 Helt riktigt är det plattan ovanför propellern som är kavitationsplattan.. Hur har du mätt..? Man mäter från där motorn hänger över akterspegeln ner till kavitationsplattan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PungPlask 0 Postad 30 Mars , 2009 jo det är så jag mätt. blev bara fundersam när rigglängden på motorn är 20 51cm och det är 51 cm till den övre plattan ist för kavitationsplattan som det är ungefär 56cm till. Nu blir det ifs lättare att bygga akterspegeln. När en tillverkare säger att riggen är 20 borde det inte vara till kavitationsplattan då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
farmarn 0 Postad 8 September , 2009 Har samma problem med mitt bygge, köpte en mariner 92 i går och jag får också ca 55 cm ner till kavitationsplattan.. hur som helst, ska kavitationsplattan vara ca 1 tum under nedersta delen på båten? har fått för mej det. tacksam för tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser