mmmmm 0 Postad 22 Februari , 2009 Teakinredningen skall lackas och nu undrar jag över hål efter skruv etc genom åren som finns, hur lägger ni igen dessa och även när en teakplugg har halvt gått sönder? Jag lackar sen med hempels sidenmatta enkomp fernissa som är en förlåtande produkt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sabai 3 Postad 22 Februari , 2009 Som jag ser det finns det fyra alternativ. 1. Borra ut och slå in en plug. Detta bör du göra där du hade en dålig plug. 2. Köp Plastic trä i Teat nyans stoppa detta i de hål du hittar. 3. Blanda text slipdamm från teak med epoxy och gör dit Eget Hål spackel 4. Skaffa teatfaner och stoppa in detta i hålen. Lämpar sig bäst vi små hål. När du väll fått något i hålen slipa och lacka. Lycka Till Bert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 22 Februari , 2009 Om det skall va riktigt snyggt så är det centringar som gäller. Även den trasiga centringen - teakpluggen byter du till en hel. Det finns speciella borr (att köpa) som du borrar träpluggar med och även borr som du borrar hålet för pluggen. Jag har försökt att Googla, men internett har mycket men är egentligen bara snuttifierat som så mycket annat i vår tid och jag hittade inte det jag ville. Frågar du i riktig Järnaffär kanske dom har det hemma. Bifogad bild visar ett borr för att tillverka pluggar. det finns betydligt enklare. pluggar finns färdiga att köpa http://www.outdoorexperten.se/c-553-teak.aspx?pagenum=4 på många ställe - Båttillbehörsaffärer tex. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sabai 3 Postad 22 Februari , 2009 Om jag inte mins fel var det Biltema eller Harald Nyborg som har dom. Bert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser