Gå till innehåll
lördag 22 november 2025
Nitro

Giriga marinor? Har ni fått årets faktura på båtplats än?

Rekommendera Poster

Vad sägs, finns det någon marina som slår detta?

Fakturan för årets båtplats skickades 2009-01-08 med sista betalningsdag 2009-01-18. Beakta att ifall båtplatsen inte skall användas/sägas upp så skall detta vara gjort innan årsskiftet vidare är båtplatsen disponibel mellan 1/4 och 31/10.

Är båtplatsförutsättningarna enligt ovan vanliga? Är verkligen marinorna så här näriga? Ok, jag fick efter att kontaktat marinaägaren efter många om och men förlängd inbetalningstid men ändå. Det finns ca 200 andra båtägare i samma marina som jag. Hur många av dessa har gjort annat än knyta handen i fickan. Knyter vi handen i fickan och hoppar då marinaägarna nyser? Eller har vi något att säga till om. Eller är jag (som vanligt) ute i ogjort väder? Som sagt hur gör era marinor med fakturering/betalningarna av båtplatserna? mvh/Nitro

Senast ändrad av Nitro | 17 januari 2009 | 09:13

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror nog dessvärre att det inte är ovanligt det du beskriver, jag får mitt inbetalningskort först i april, men jag hyr av en privat bryggägare som jag till och med har fått påminna om att jag vill betala för mig, men å andra sidan är jag papperslös, dvs utan något bindande kontrakt från vare sig honom eller mig, betyder i värsta fall att han kan spela bort min plats på poker en kväll om han vill. Han är en toppenkille så jag tror ju inte att det händer, men han kan ju sälja bryggan som ligger väldigt attraktivt och vips så är man platslös, därför står jag i kö till en plats på Grefab, men det tar sin tid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fakturan utskriven: 2008-12-26 

Önskas uppsägning skall den vara mailad senast 2008-12-31

Båtplatsen skall vara betalad senast 2009-01-31, annars bortfaller rätten till båtplatsen.

inte ens ett God Jul & Gott Nytt År....

Tillgång och efterfrågan styr priset och tydligen även attityden ?!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...