Gå till innehåll
lördag 27 december 2025
JesperPrytz

Bayliner 285

Rekommendera Poster

Ni som har en Bayliner 285 (eller motsvarande), vad säger ni om den båten för långweekend- och minisemestrar, för en familj med 5 personer? Vilken motor bör man ha?Räcker bordet i aktern för middagsbruk? Grilla ombord?  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en 2655 från -89 och den är storleksmässigt lika stor. Klart den bästa planeringen i den storleksklassen. Midcabin (här sover oftast hela familjen på 4 pers gott), Förflake där en vuxen eller två barn lätt sover, dinette-delen med nedfällbart bord som förvandlas till en bädd för en vuxen eller två barn = Outstanding!

Vi sitter och äter vid L soffan, har bytt till ett ngt större bord och det funkar bra, 5 pers vid aktersoffan på en 285 blir lite trångt, men det går. Då skulle jag kika på en Sea Ray 370, Princess Riviera eller liknande för att sitta riktigt bra. Prisfråga kontra utrymme ;-)

Grilla ombord skulle inte jag rekommenderam, har sett stativ med grillar på aktre pulpitfästena men jag skulle inte chansa på den, dessutom sveper du in kapell, inredning i grillos och det är väl inte så mysigt? :-)

post-15211-1394235713,9462_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grilla ombord fungerar kanon. Grillförbudet i hamnarna verkar inte gälla när man grillar ombord heller.

post-10001937-1394235715,1835_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...