JesperPrytz 0 Postad 13 December , 2008 Ni som har en Bayliner 285 (eller motsvarande), vad säger ni om den båten för långweekend- och minisemestrar, för en familj med 5 personer? Vilken motor bör man ha?Räcker bordet i aktern för middagsbruk? Grilla ombord? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 14 December , 2008 Jag har en 2655 från -89 och den är storleksmässigt lika stor. Klart den bästa planeringen i den storleksklassen. Midcabin (här sover oftast hela familjen på 4 pers gott), Förflake där en vuxen eller två barn lätt sover, dinette-delen med nedfällbart bord som förvandlas till en bädd för en vuxen eller två barn = Outstanding! Vi sitter och äter vid L soffan, har bytt till ett ngt större bord och det funkar bra, 5 pers vid aktersoffan på en 285 blir lite trångt, men det går. Då skulle jag kika på en Sea Ray 370, Princess Riviera eller liknande för att sitta riktigt bra. Prisfråga kontra utrymme ;-) Grilla ombord skulle inte jag rekommenderam, har sett stativ med grillar på aktre pulpitfästena men jag skulle inte chansa på den, dessutom sveper du in kapell, inredning i grillos och det är väl inte så mysigt? :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 290 Postad 14 December , 2008 Grilla ombord fungerar kanon. Grillförbudet i hamnarna verkar inte gälla när man grillar ombord heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser