Gå till innehåll
söndag 15 februari 2026
Sethh

cellplast

Rekommendera Poster

Hej alla glada !

Har bara en liten fråga om cellplast som säkert inte är någon match för er gammla sjöbjörnar!

Hur är det med vattentåligheten på cellplast, under längre tid i kontakt/i vatten ?

/seth

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Cellplast?

Det finns många olika .

Om du vill prata OM DET vanligt vit som finns på bygg, det är inte bra, men tiden de suger vatten, de rotna inte men de ta vikt och jag har testa, en platta hade tagit 2 veckor for att torka, suga långsam, torka långsam.

De andra produkt som dinacel fongera väldigt bättre, isolering, mekanik resistans etc..priset också.

Varje product ha sina karakteristik, och användning området, måst välja rätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Joo det var väll just det vita jag mena, saken är denna att jag redan lagt in frigoliten i båten så det är lite sent att göra om. Har det som utfyllnad av skrovet. Lyckasd på något sätt(även fast jag renoverat alla tänkbara läckor) endå komma in vatten i skrovet genom regnvattet(båten ligger på land). Väldigt störande. Har som tur är gjort en inspektionslucka där jag kan ta ut vatten. Men tror du att frigoliten drar åt sig så pas snabbt at det är någon större fara om jag kontinueligt pumpar ut ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte var ligger cellplast men istället att pumpa du skulle kolla var i från kommer vatnet.

Jag vet det är inte lätt men med lite tid och talamod kan du lykas, tiden som du ta där är inte tappat, cellplast att jag hade var i taket och jag hade också vatten rinnande. nu är det tät och jag har byta material.

Annars om du pumpa det blir den cellplast som är direct i contact med vatten som ta först, men efter en eller 2 år båten ska ta några kilo.

Vänta inte att det blir regn, spola vatten i ett områd och kolla, igen vatten spola en annat områd etc.. När du ha hitta hålet du fixa det och kan sova lung.

Är det inte ett skruv mellan däck och skrov?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

J oo det är det , har tänkt på att det kan vara där men har inte kollat nogrannare. men vadjag vet ska dom vara täta, men självklart ett ställe att kolla.

tack för hjälpen ! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...