Gå till innehåll
måndag 13 juli 2026
Gäst Nisse

Runnö 22

Rekommendera Poster

Gäst Nisse

Jag har nyligen köpt en Runnö 22 är det nån som vet nåt om dom finns det nån bra hem sida som man kan gå till. Finns det fler i det här avlånga land som har en Runnö 22 med inombordare?? Nisse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kenth Ohlsson

Jag har byggt en med MD21-280 drev Byter nu motor till audi 1,9TDI 140hk i vinter Hvh Kenth

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I en katalog från 1972 har jag hittat Runnö 22 Cabin.Där säljs den som byggsats.Det står ingenting om motoralternativ, men konstruktör är Yngve Gustavsson och båten såldes av f:a Harald Gustavsson i Borlänge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Jochen

Visst Nisse finns det mer folk än du med Runnö 22,den är relativt vanlig.Finns med inombordare , utombordare, även med diesel o aquadrev med en liten köllinje.Själv har jag satt på en 85hp 2-takt o med den kommer jag upp i 26knop med en hel del växtlighet på.Såldes som halvfabrikat, har letat på nätet o hittat säkert 5 olika inredningar med spännande lösnningar. Dock har jag inte hittat någon samlings punkt för denna båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eftersom det verkar finnas många Runnö 22 i omlopp vore det kanske idé att starta någon typ av forum på nätet för Runnö 22-ägare. Själv har jag inte någon Runnö 22, men den är en av de modeller jag har tittat på inför ett eventuell byte av båt. Därför vore det högintressant för mig med en samlingspunkt där man kunde ta del av erfarenheter från folk som äger och använder Runnö 22.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...