edvin333 0 Postad 10 September , 2008 Jag vill ha gummifärg som halkskydd på mitt däck. Är det någon som provat decolay från hempel ? Tveksamm till hur halkfritt det är. Har läst lite på amerikanska forum om gummifärg med struktur alltså gummi granulat som man blandar i färgen. nån som vet något ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 10 September , 2008 Testade decolay på en av våra tidigare båtar och det fungerar bra, suger dock i sig olja om man skulle spilla = fula fläckar. Har även testat Halkaniks från international tror jag som blandas i färgen, fungerade skapligt, men ytan blir som sandpapper och sliter ganska hårt på kläder m.m. och är lite bökig att hålla ren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bamse8 7 Postad 10 September , 2008 Testade Decolay för flera år sedan på min träbåts tak/däck o det fungerar alldeles utmärkt. Läggs på i tjocka lager o är halksäkert till tusan även när det är ordentligt blött. Torkar snabbt upp igen. Sen är färgen flexibel ungefär som gummiduk så att ha den som takbeläggning på träbåtens salong är perfekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser