Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
tocce

Asfalt tjära

Rekommendera Poster

Är det någon som har erfarenhet av att stryka på asfalt-tjära på insidan av en stålbåt(efter man har rost skyddat den) Det blir en tjock gummiliknande massa som borde skydda mycket bra.

kom gärna med kritik.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan ochså prova med underredsmassa för bilar ! Eller kanske rent av sånt man srayar på !?!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kanske kommer att lukta väldigt mycket under lång tid? Och dessutom bli kletigt när det blir varmt i båten? Finns det inte andra gummiliknande produkter som skyddar bättre och är mer värmestabila/luktfria? Men berätta gärna om du testar på en mindre sektion.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Underredsmassa och tectyl slutar lukta efter ett tag och mjuknar inte något nämnvärt av värmen, alla bilar, även dom som levereras till varmare länder är ju behandlade.

Men kolla med nån firma som underredsbehandlar bilar, det finns ju sen ett antal år en vax som numera används och den luktar väldigt lite.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

Det jag har tänkt är att lägga på asfalttjära, sen isolering och sen panel så det gör inte så mycket att det blir mjukt under där bara det inte rinner bort vilket jag inte tror det kommer göra. En annan anledning är att det är billigt och jag är nyfiken på hur det kommer funka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...