Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
skepparn

Backefiske med långrev

Rekommendera Poster

Jag har en långrev med 78 st krokar på. Är det någon som känner till hur man sätter detta?

Har hört någon gång att man måste lägga allt i en åtta med krokarna agnade och alla åt samma håll,annars blir det trassel?

Vad har man i nedersta ändan osv.?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bästa är och köra långrevet till återviningsstatioenne och köpa sig ett trevligt spö och rulle och sedn njuta av fisket =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är det inte små abborar o mörtar jag pratar om att fiska. Såg andra inlägg från dej där du kom med tips på att kasta i gamla bromsskivor ocfh annat skräp i sjön !!!!!!!!!!?????????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Du är inte ensam om att få stödiga svar på detta forum. Don´ t give up.

När jag la långrev för några år sedan lade jag alla krokarna i en sandbädd och linan utanför, Det gör att krokarna ligger hyfsat still under färden till fiskeplatsen.

Lycka till och akta fingrarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Har yttterligare förslag på ett sätt att hantera många krok så dom ej trasslar sig och att man kan förberega lågnt innan man ska ut och fiska.

Lite sent kanske men om du tar en spann / hink och hankar ner reven i och sätter agn på krokarna och viket en bit tidningspapper runt sillen/ kroken med agnet ppå så fortsätter du tills alla hela långreven är i hinken / baljan om du har många krok.

Nu kan du om du vill ställa hela hinken i frysen tills du ska fiska då tar du upp den och slår i vatten och bara kör ut det. pappret som nu är blött försvinner i havet och gör ingen skada.

Du får höra av dig om något är oklart.

skitfiske på dig.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...