Leakim 0 Postad 27 Juni , 2008 Någon som har testat eller har någon uppfattning om denna båt? Tycker själv att den har en härlig sittbrunn. Har inte provkört dock. Motorljud? Diesel? Bensin? Fick uppfattningen när jag talade med en Uttern säljare att den kommer att förändras och att fokus ligger mer åt D66. Någon? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utternd66 0 Postad 1 Juli , 2008 Har ägt en Uttern C66 med en Merc 4,3 MPI. Planlösningen är som du påpekar mkt bra. Den toppade ca 40 knop men började i farter över 30 knop studsa med fören trots nertiltat drev. Det blev något bättre när vi lade tyngder i fören men aldrig bra. Nu har de enligt uppgift tagit fram en propeller som ska lyft aktern bättre och därmed skullle en del av problemet med den studsande fören vara borta. Jag tror dock att gången fortfarande präglas av att den är för lätt i fören. Vi trivdes inte heller med att det bara var en lucka i taket. Den som sitter bredvid föraren blir ofta helt utanför händelserna eftersom sikten genom rutan är undermålig. Båten var också törstig. 1,5-2 l/dist vid 25-30 knop. Ska ha blivit bättre med den nya proppen sägs det. Allt det här gjorde att vi sålde båten och fick sedan möjlighet att testa D66 med inb. Det var planlösningen som gjorde att vi vile ge skrovet en chans till. Mkt bra båt. Här var problemen med den guppande gången borta. Kök o toilett fanns dessutom. Kort o gott en bra båt för de pengarna. Familjen växer och även om vi var nöjda med D66 så blev den för liten. Kör nu Nordkapp 760 Noblesse med SUZ 300 hk och jag ångrar inte en minut att vi bytte. Är du sugen på Uttern i 7 meters storleken skulle jag rekommendera att du går på D66 med inb. Tror inte du blir besviken. Alternativet är D66 med utb om de ändrar den planlösningen till den som finns i C66 och Inb versionen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johanberg1 0 Postad 6 September , 2016 Jag funderar på att köpa en begagnad Uttern C66 och hittade den här 8år gamla tråden. Tänker att det nu 8år senare kanske finns fler som har eller har haft en Uttern C66 och som kan berätta lite om hur ni upplever för och nackdelar med den? Någon som kan berätta om nyare prop motorer löste problemet med förbrukning som beskrivs nedan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bilnetto 0 Postad 14 Maj , 2017 Hej, om du söker i forumet (c66) så hittar du lite svar på nedan. Jag har prövat tre olika propellar, den som passar mig bäst är en fyrbladig (jag har propulse och en alu). Med propulse har jag fått till en exakt inställning som ger bra fart och ekonomi. - Tackluckan är för liten. Vår modell saknar vattentoa - finns på de lite nyare. + Billig att köra, trygg på sjön. Det bästa är att sitta "inomhus" med värmaren på och dricka kaffe vid blåsigt väder. Jag funderar på att köpa en begagnad Uttern C66 och hittade den här 8år gamla tråden. Tänker att det nu 8år senare kanske finns fler som har eller har haft en Uttern C66 och som kan berätta lite om hur ni upplever för och nackdelar med den? Någon som kan berätta om nyare prop motorer löste problemet med förbrukning som beskrivs nedan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser