orjtor 0 Postad 22 Juni , 2008 Har fått bla. oljefläckar på gelcoaten och på halkskydsfärgen på däcket och i sittbrunn. Är det någon som har något tips om hur jag kan få bort det? Har testat T-röd, Aceton, Thinner, Lacknafta. Det bästa hittills är först aceton, sedan skrapa med mejsel och sedan aceton igen. Gelcoaten är i dåligt skick, missfärgad fläckvis, sedan tidigare och jag ska göra något åt det, förr eller senare. Det är så mycket småytor och jag undrar om det är realistiskt att köra autosol kromglans där? Med andra ord går det att handpolera där man inte kommer åt med maskin och få ett fint helhetsintryck? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matsarna 0 Postad 22 Juni , 2008 Rönnqvist båttvättmedel skall lösa det mesta, det finns hos Jula med art. nr 550148 även om ni inte har Jula på Er ort så har de även medlet i deras webshop. På bilden är det fett, olja och riktigt intorkat fiskblod och slem som försvinner direkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser