Gå till innehåll
tisdag 03 juni 2025
Gäst Sonar

Humminbird Ekolod

Rekommendera Poster

Gäst Sonar

Ska snart köpa mig ett ekolod som ska has mest för fiske på västkusten med en styrpulpetare och har fastnat lite för Humminbirds lod, främst deras Matrix 17 som verkar bra. Nån som har några erfarenheter av Humminbird eller nåt? Allt uppskattas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Linus

Köpte för några månader sedan ett Humminbird Max 10 (1299:-, snikmodellen...) och tycker att den fungerar fint! Har inte testat det på större djup, men ner till 50 meter ser den iaf utan svårigheter. Tycker att handhavandet är enkelt och logiskt, upplösningen bra. Saknar dock loggfunktion på den. Den läser fint även i 30 knop om det inte går alltför stora vågor, men man får dra ner känsligheten för att slippa störningar. Tror i och för sig att de flesta ekolod på marknaden fungerar som man kan förvänta sig, är ju inte alltför avancerad teknik det handlar om!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Sonar

OK... Dom jag har fastnat mest för är Hummin Matrix 17 som sagt och Eagle FishEasy2, som ligger i ungefär samma prisområde.... Men det är inte det lättaste att bestämma sig... Humminbird har en del funktioner som Eagle inte har (tror jag) bla batterivarning och så är deras givare för fart billigare samt att Hummin visar tempen i vattnet i original-det gör inte Eagle.. Detta är inte lätt kan jag säga....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...