trisberg 0 Postad 9 Juni , 2008 Någon som har bra tips på hur man på en mindre båt, styrpulpet, kan sköta fendrarna från den plats man sitter på baktill i båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 9 Juni , 2008 Sköta fendrarna? Vad menar du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trisberg 0 Postad 9 Juni , 2008 Menar bara hur jag kan sitta kvar bak i båten o hissa upp (vinkla upp längs skrovet), resp ha fendrarna nere. Har båten som transport till o från sommarstugan, o åker till o från omkring som korvgubbe (dvs fendrarna hänger rakt ner längs skrovet), pga ren glömska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ErikG 0 Postad 9 Juni , 2008 Kolla på min bild (båt) så ser du att fendrarna är fästade i botten med varann, ta tag i den bakersta så får man upp alla på en gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trisberg 0 Postad 11 Juni , 2008 Mycket bra! Finns det någon smart snabbkoppling för att fästa snöret i när man dragit upp dom? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 11 Juni , 2008 På min båt har jag knutit fast en kort snörstump med en karbinhake i relingsinfästningen för kapellbågen. När jag dragit upp fendrarna på skarndäck, tar jag den korta snörstumpen och hakar fast karbinhaken i linan som fendrarna är ihopknutna med. Snabbt och enkelt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 11 Juni , 2008 Kan du inte använda en liten clamcleat ? http://www.hjertmans.se/webshop/artiklar/artiklar.asp?rubnr=197&artname= Senast ändrad av ulfa | 11 juni 2008 | 22:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trisberg 0 Postad 12 Juni , 2008 Tackar för tipsen. Frågan jag hade är därmed löst! Trevlig båtsommar!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 13 Juni , 2008 Bara att göra en ögla på linan, och hänga upp den över knapen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser