biff 1 Postad 3 Juni , 2008 Hej Jag har ikväll kopplat in ett interface. Jag testade det lite snabbt men visste inte vilken meny jag skulle gå in i så jag fick inte fram någonting kanske måste motorn vara igång? Det fanns två st kontakter på kabeln men hittade bara en på motorn den stora ska det vara så, motorn är en 140hk -05 suzuki. Jag har tre st T kors och två motstånd på 120ohm. Det finns kanske någon som är duktig på detta är tacksam för alla svar. Biffen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 4 Juni , 2008 Hej. Det finns mycket info. i en separat tråd om detta interface. Sök på Lowrance motorinterface och klicka på den med mest inlägg. Jag kan inte länka den här då jag har försökt att göra det tidigare men det funkar inte till den tråden konstigt nog. Det räcker med att koppla in den stora kontakten på motorn. Jag har för mig att du hittar interfacet under menyn NMEA 2000. Kan kolla det nästa gång jag är i båten. Kolla vidare i nämnd tråd. Edit: Du måste ha tändningen påslagen (eller motorn igång) för att få upp interfaceinfon. från motorn. Senast ändrad av Gesse | 04 juni 2008 | 17:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser